Hopp til innhold

Handlekurv

Handlekurven din er tom

Kjøps- og Leveringsbetingelser

Selger: Smartfish Sports Nutrition AS
Org.nr.: 934 838 890
Adresse: Mustad Vei 1, 0283 OSLO
E-post: mail@smartfish.no

Alle priser er oppgitt i NOK og inkluderer merverdiavgift (MVA).

Basert på abonnementet du har valgt vil du motta varer hver eller annenhver måned. Abonnementet fornyes automatisk til du selv sier det opp. Du kan når som helst stoppe eller fryse ditt abonnement, hoppe over en forsendelse eller utsette neste pakke. Smartfish-abonnementet har ingen bindingstid eller kjøpsforpliktelser.

Ved valg av 36 bokser annenhver måned er frakt gratis og boksene sendes ut annenhver måned. Ved valg av 18 bokser koster frakt 180 NOK for hver forsendelse, hver måned.

Ved første levering har du full 14 dagers angrerett. Du skal ha mottatt angrerettskjema på mail når du bestilte.

Leveringstid

Vi leverer med Bring/Posten til nærmeste postkontor. Vanligvis bør pakken komme frem i løpet av 3-4 virkedager. 

Endre abonnementet uten å si opp

Får du tilsendt for sjelden, eller har det en tendens til å hope seg opp? Du kan kontakte kundeservice og få utsatt, fremskyndet eller endret intervall på forsendelsene slik det passer deg. Vi tar imot henvendelser per epost: mail@smartfish.no

Retur av vare

Du kan returnere produktet innen angrefristen. Returporto betales av avsenderen.

Returer sendes til Smartfish Sports Nutrition AS, c/o Sens Gruppen, Seljeveien 6, 0575 Oslo.

Oppsigelse etter første leveranse

Ønsker du ikke å fortsette som abonnent etter å ha mottatt første leveranse må du si fra senest 14 dager før neste pakke.

Oppsigelse kan gjøres via e-post til: mail@smartfish.no

Reklamasjon

Skulle du ha mottatt et produkt som er skadet eller feilekspedert, ber vi deg vennligst sende den i retur sammen med fakturaen slik at du får ny forsyning med produktet.

Hvis det oppdages en mangel, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget, eller burde oppdaget den, gi Selger melding om at du vil påberope deg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen. Reklamasjon må uansett senest skje to år etter at du overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er den seneste fristen for å reklamere fem år. Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes Selgeren muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes Selgeren skriftlig, primært ved å ta kontakt via [[sett inn epost til kundeservice]].

Dersom det foreligger en mangel ved varen og dette ikke skyldes deg eller forhold på din side, og du har reklamert innen de nevnte fristene kan du i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 ha rett til følgende:

  • holde hele eller deler av kjøpesummen tilbake (hvis den ikke allerede er betalt)
  • under visse forutsetninger velge mellom retting eller omlevering
  • under visse forutsetninger kreve prisavslag
  • under visse forutsetninger kreve erstatning
  • under visse forutsetninger kreve heving

Selgeren forbeholder seg retten til å avvise en reklamasjon om det viser seg at varen ikke har noen mangel etter gjeldende forbrukerlovgivning. Selgeren kan normalt kreve å avhjelpe en eventuell mangel ved retting eller omlevering, men har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

Kundeservice

Har du spørsmål angående produktet du har bestilt eller andre spørsmål er du hjertelig
velkommen til å kontakte oss på kundeservice. Kontaktinformasjon finner du på vår kundeserviceside.

Tvister og lovvalg

Tvister knyttet til medlemsbetingelsene og handelen på Smartfish.no reguleres av norsk
rett. Tvister kan bringes inn for ordinær domstol, med Oslo tingrett som verneting. Alternativt kan du velge ditt alminnelige verneting, med mindre du personlig har møtt opp og inngått avtalen på Selgerens faste forretningssted.

Du kan også be Forbrukertilsynet om hjelp til å løse en eventuell tvist: https://www.forbrukertilsynet.no/send-sak-til-mekling

Aldersgerense for kjøp

Abonnementskunder av Smartfish må være over 18 år og godkjenne gjeldende personvernerklæring og medlemsbetingelser. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med mindreårige over 13 år dersom de disponerer egne midler. Mindreårige kan ikke stifte gjeld, og dermed kan det ikke inngås kredittkjøpsavtaler, betaling ved etterfølgende faktura, abonnementsavtaler eller på annen måte avtales betaling som innebærer at den mindreårige stifter gjelde eller binder seg til fremtidige betalingsforpliktelser. Personer under 18 år kan handle på oppkrav eller betale ved levering.

Angrerett

Ved kjøp av abonnement hos Smartfish Sports Nutrition har du angrerett i henhold til angrerettloven. Angreretten gjelder kun for første levering i abonnementet, og ikke for senere leveranser.

Dette er fordi abonnementet anses som en avtale om løpende levering av samme vare, og angreretten gjelder da kun første gang varen leveres til deg (jf. angrerettloven §21 første ledd bokstav c).

Frist og bruk av angrerett

Du har rett til å angre kjøpet av første levering innen 14 dager etter at du mottok varen. For å benytte angreretten må du gi oss en tydelig beskjed før fristen utløper. Du trenger ikke oppgi noen grunn for hvorfor du benytter angreretten.

Ta kontakt med oss via e-post: mail@smartfish.no og oppgi at du ønsker å bruke angreretten. Du kan også bruke angrerettskjemaet som følger per epost etter bestilling.

Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema, utvides angrefristen med inntil 12 måneder. Dersom angrerettskjemaet gis til deg innen denne perioden, gjelder en ny frist på 14 dager fra du mottok skjemaet.

Retur av produkt

Produktet må returneres til oss senest 14 dager etter at du ga melding om at du angrer.
Varen må være i tilnærmet samme stand og mengde, og helst i originalemballasjen. Dersom forseglingen på ernæringsdrikken er brutt, gjelder ikke angreretten av hensyn til helse og hygiene (jf. angrerettloven § 22 g)).

Du må selv betale returporto. Risikoen for varen under returforsendelsen er ditt ansvar.

Returadresse:
Sens Gruppen, Seljeveien 6, 0575 Oslo.

Tilbakebetaling

Dersom du benytter angreretten for første levering, tilbakebetaler vi det du har betalt – inkludert rimeligste fraktalternativ – innen 14 dager etter at vi har mottatt beskjed om at du angrer. Vi forbeholder oss retten til å holde tilbake tilbakebetalingen til vi har mottatt varen, eller dokumentasjon på at den er sendt i retur.

Tilbakebetalingen skjer til samme betalingsmiddel som du brukte ved kjøpet, med mindre annet er avtalt.